Related Posts with Thumbnails

Pokok Bunga dr Cameron

>> Thursday, May 21, 2009


2 jenis pokok bunga ros yg aku beli time g Cameron ari tu. 3 pokok for RM10. Lg 1 pokok Iera amik. Time nk beli tu dh siap2 tny kt mamat yg jual tu mcm mana nk jaga sumer. & till now dua2 pokok tu still lg idup. Yg kaler oren tu dh 3 kuntum bunga dia kuar. Yg kaler merah tu plak br 1 kuntum tp 3 kudup tgh tgg ms utk kembang. 1 je yg aku xpuas ati ngn bunga dia sbb cpt sgt layu. x mcm pokok orkid bunga dia tahan lama. Mmg bunga ros ni mcm ni ke ada sebarang petua utk bg dia tahan lama??? Anyone yg ade petua leh share x ngn aku???

5 comments:

norulaina 21/5/09 4:03 PM  

ipah.. bunga cameron (umumnya m'sia hehe) mmg gitu.. tak bape kualiti banding ngan bunga dr china. k.na penah borak2 ngan org kedai jual bunga dia oyat gitu

dayot 21/5/09 7:09 PM  

wah,bestnye ko tanam roses. agaknye mmg kat bwh tu panas,tu yg cepat layu tu.

nazzfikri 25/5/09 10:05 AM  

k.na...xtaulah...tp mmg sgt2 kejup...compared to arkid mmg orkid lg thn lama lah...

yotte...agaknyerlah kot...dhlah kangar ni mmg panas...aku post kt ko lah...sejuk sket kot...(sejuk ker??)

yotte 28/5/09 2:46 PM  

sejuk,sejuk=) tp jgn post bln7-9,,panas dr kangar tu aku rase.

nazzfikri 2/6/09 10:50 AM  

hahaha...nnt aku try cari.der x alat yg leh serap haba. nnt ahaba tu aku antar kt ko :))

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP